میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی | ۸۰ غرفه ویژه بازدیدکنندگان عادی است

  • کد خبر: ۱۸۵۶۵۵
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی | ۸۰ غرفه ویژه بازدیدکنندگان عادی است
هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان با معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب تخصصی و عمومی تا ۷ مهرماه برپاست.

به گزارش شهرآرانیوز، وارد کوچه امام رضا ۱۹ می‌شوم تا قدم به جایی بگذارم که مشهدی‌ها آن را به حسینیه مرحوم آیت الله شاهرودی می‌شناسند و مراسمات مذهبی بزرگی در آن برپا می‌شود؛ اما این روز‌ها یعنی دقیقا از ۳۰ شهریورماه تا ۷ مهرماه، تابلویی در کنار این حسینیه بزرگ زده شده است که روی آن نوشته «هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی» و قرار است از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ همه روزه میزبان کتاب دوستان باشد.

جلوی درب ورودی چند جوان مذهبی که مشخص است تازه وارد حوزه علمیه شدند و هنوز قرار است معارف اسلامی پایه و صرف و نحو ساده را یاد بگیرند دارند با هم درباره کتاب‌های سال تحصیلی جدیدشان صحبت می‌کنند.

وارد سالن نمایشگاه می‌شوم. درب ورودی اگرچه نمای چندان زیبا و پر طمطراقی ندارد، اما کتاب‌هایی که توی هر کدام از غرفه‌ها نشسته است عمیق و پر مباحثه است و برخی از آن‌ها که تخصصی و مرجع است مانند مفتاح الکرامه و مستدرکات علم رجال و الحدیث به زبان عربی نگاشته شده است و برخی کتاب‌های فسلفی هم مانند بدایه الحکمه و نهایه الحکمه از علامه سید محمدحسین طباطبایی که به مبحث وجود و نفس و عالم وجود می‌پردازد به چشم می‌آید.

معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی | ۸۰ غرفه ویژه بازدیدکنندگان عادی است

در سمت دیگری از نمایشگاه، اما کتاب‌های داستانی و معارف عمومی مربوط به حوزه دفاع مقدس، مهدویت، داستان کودک و نوجوان، معارف اسلامی، فرق و مذاهب و خانواده و اصول اخلاق هم که متونی ساده‌تر و عمومی‌تر هستند هم وجود دارد و از این جهت، در نمایشگاه کودکان و نوجوانانی هم که به خواندن کتاب علاقه دارند در کنار پدر و مادرهایشان دیده می‌شوند.

یکی از غرفه‌های ساده، ولی پر مخاطب که در گوشه‌ای از نمایشگاه دیده می‌شود غرفه فروش نوشت افزار اسلامی با قیمت‌های باورنکردنی است که بعید می‌دانم مشابهش را در بازار با چنین قیمت‌هایی بتوان یافت؛ خودکار‌ها از ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و دفتر ۶۰ برگ را ۴۴ هزار تومان و دفتر ۸۰ برگ سیمی هم ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رفت. البته کیف‌های چرمی هم توی بساط این غرفه پیدا می‌شد یا ساعت‌ها و تقویم و سر رسید‌هایی که با بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب تزئین شده بودند.

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های حوزه علمیه خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص ویژگی‌های هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی علمیه خراسان به ما می‌گوید: این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۴۰ ناشر مطرح کتاب‌های حوزه و معارف و ارائه بیش از ۱۴ هزار عنوان کتاب در ۹۰ غرفه در مساحتی بالغ بر ۱۶۰۰ متر مربع ویژه حوزویان، طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان و عموم مردم که به حوزه کتب معارف علاقه دارند برپا شده است.

حجت الاسلام سیدمحسن میرزاده بیان کرد: ناشرانی که در این نمایشگاه حضور دارند از شهر‌های مشهد و استان‌های قم و تهران هستند. همچنین نمایندگانی در حوزه انتشار کتب عربی به این نمایشگاه آمدند که کتاب‌های تخصصی عربی را عرضه می‌کنند.

حجت الاسلام میرزاده به مراکز و انتشارات مهم و مطرحی که در این نمایشگاه حضور دارند اشاره کرد و افزود: نشر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، نشر حوزه علمیه خراسان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دفتر نشر معارف اسلامی، موسسه فرهنگی هنری آل الصدر، نشر انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله اعظمی خامنه ای، موسسه چاپ و نشر عروج که آثار امام خمینی (ره) را عرضه می‌کند در این نمایشگاه حضور دارند.

میرزاده ادامه داد: همچنین ناشرانی که مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی، آیت الله العظمی آقا مجتبی تهرانی، حجت الاسلام حسین انصاریان، شهید مرتضی مطهری، استاد علامه محمدتقی جعفری و بسیاری از اساتید بزرگ حوزه علمیه را منتشر می‌کنند نیز بخش دیگری از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند.

وی به حضور ناشران دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی، امام صادق (ع)، شیخ مفید، امام حسین (ع)، ادیان و مذاهب، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم جزو غرفه داران نمایشگاه هستند.

معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی | ۸۰ غرفه ویژه بازدیدکنندگان عادی است

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های حوزه علمیه خراسان رضوی به هم زمانی برپایی این نمایشگاه در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور ناشران ارزشی که در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری نیز فعال هستند را در نمایشگاه شاهد هستیم و از این رو، ناشران فعال این حوزه مانند ستاره ها، مطاف عشق، روایت فتح، خط مقدم، سوره مهر، ابراهیم هادی و ... حضور دارند که مخاطبان عموم بیشتر از این غرفه‌ها بازدید دارند.

حجت الاسلام میرزاده با بیان این مطلب که این نمایشگاه در هشتمین دوره برگزاری خود از رشد کیفی و کمی برخوردار است تاکید کرد: برخی ناشران برای اولین بار است در این نمایشگاه حضور دارند و به دلیل همزمانی نمایشگاه با هفته دفاع مقدس، جهت گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، غرفه‌ای ویژه شهدای روحانی دفاع مقدس تعبیه شده است که این عزیزان به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند.

معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی | ۸۰ غرفه ویژه بازدیدکنندگان عادی است

میرزاده افزود: همچنین بسته ویژه علمی و پژوهشی برای حوزویان تدارک دیده شده است، تازه‌های نشر حوزه علمیه توسط ناشران مطرح در استودیوی تخصصی رسانه‌ای نمایشگاه با حضور اساتید مطرح حوزه علمیه معرفی می‌شود. برگزاری نشست‌های علمی و جلسات نقد و معرفی کتاب، مشاوره انتخاب کتاب و تخفیف ویژه ناشران از ۱۰ تا ۳۰ درصد نیز از دیگر برنامه‌های هشتمین نمایشگاه کتب حوزه و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان ویژه علاقمندان است.

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های حوزه علمیه خراسان رضوی اظهار کرد: بازدید از این نمایشگاه صرفا ویژه حوزویان نیست و بازدید از آن برای عموم مردم با رده‌های سنی مختلف آزاد است، غیر از ۸ غرفه‌ای که کتب تخصصی حوزه علمیه را ارائه می‌کند بیش از ۸۰ غرفه نمایشگاه به معرفی آثار عمومی می‌پردازد.

معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی | ۸۰ غرفه ویژه بازدیدکنندگان عادی است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->